Az Apple több szoftvert és terméket is bemutatott a 2023-as fejlesztői konferenciáján, a WWDC-n.
A mintegy 1 miliárd felhasználót kiszolgáló Google Maps navigációs rendszer egy új, mesterséges intelligencia által generált három dimenziós nézetet kap - jelentette be a Google vezére Sundai Pichai a társaság fejlesztői konferenciáján.
Egy VR-megoldásokat fejlesztő startup olyan alkalmazást hozott létre, amellyel a felhasználók lejátszhatják az emlékeiket pontosan azokon a helyszíneken, ahol azok megtörténtek – írja a Futurism.
A Meta Platforms kedden bemutatta Quest Pro virtuális és kevert valóság headsetjét, ami mérföldkőnek számít Mark Zuckerberg vezérigazgató számára a kiterjesztett valóságot használó számítástechnikai eszközök magasabb kategóriás piacára.
Az Egyesült Államok a nyár végén tesztelte az Integrált Vizuális Augmentációs Rendszer (IVAS – Integrated Visual Augmentation System) prototípusát. A Microsoft technológiáján alapuló rendszer célja az, hogy a harcoló alakulatok valós idejű harctéri információkhoz juthassanak. A technológia a gyalogság, és a járművek kezelőszemélyzete számára is elérhető lesz.
A Facebook tulajdonosa, a Meta Platforms Inc. megnyitja első kiskereskedelmi üzletét Kaliforniában, remélve, hogy a "próbáld ki, mielőtt megveszed" megközelítéssel megismerteti az embereket a virtuális valósággal - írja a Bloomberg.
A Meta virtuális tokeneket és kriptovalutákat vezet be alkalmazásaiba azzal a céllal, hogy ezeket az alkotók jutalmazására, valamint hitelezésre és egyéb pénzügyi szolgáltatásokra használja.
Verbális bántalmazás, gyűlöletbeszéd, cyberbullying, nem ismeretlen fogalmak ezek a webkettes online térben, szinte mindenki találkozott már valamilyen szintű agresszióval online fórumokon, Facebook-csoportokban, és gyakorlatilag nincs olyan poszt az ismert közszereplőktől, amik alatt ne azonnal támadási felületet keresnének a hozzászólók, gyakran súlyosan megsértve egymás érzéseit. A népszerű videójátékok sem mentesek az online erőszaktól, pedig ezek sok esetben a most épülő metaverzumok alapjai, a kérdés pedig az, hogy ha egyre valósághűbbek lesznek ezeken a platformokon az átélt online élmények, akkor azok milyen lelki vagy később akár testi károkat okoznak az áldozatoknak, ki és hogyan védi majd meg őket a támadásoktól.
Napokon belül lebonyolításra kerül az első, kizárólag a virtuális térben megrendezett esküvő: két indiai szerelmes elsősorban a koronavírus-korlátozások apropóján tervezi, hogy a metaverzumban kötik össze életüket.
A metaverzumokban létrehozott ingatlanok forgalma tavaly meghaladta az 500 millió dollárt, a virtuális ingatlanok értékesítési volumene idén a tavalyi duplájára emelkedhet.
Az internet evolúciója a szemünk előtt zajlik, a kis startupoktól a nagy technológiai vállalatokig világszerte számtalan vállalat építi szolgáltatásait a virtuális világok felé, amelyek akkor nyújtanak jó élményt, ha azokra optimalizált eszközökön keresztül lépnek be a felhasználók. Ilyen eszközökből, szemüvegekből, headsetekből, kontrollerekből már most is sok van piacon, de mint ahogy a metaverzumok, úgy a kiterjesztett és virtuális valóság-készülékek is gyerekcipőben járnak. A metaverzumról szóló cikksorozatunk első részében igyekeztünk elmagyarázni, mi is az a metaverzum, a második részben a már létező világokat mutattuk be, a harmadikban a platformok mögötti tokenekről írtunk, a negyedik részben a metaverzummal kapcsolatos különböző befektetési lehetőségekről írtunk, a mostani részben azokról a készülékekről lesz szó, amelyekkel csatlakozhatunk a különböző platformokhoz.
Amióta Mark Zuckerberg bejelentette, hogy a Facebook jövőjét a metaverzumban képzeli el, és ennek megfelelően újrabrandelte a cégét, vállalatok tucatjai vágtak bele a metaverzum-bizniszbe. A Microsoft, az Nvidia és még számos techcég jelentette be, hogy ezentúl egy metaverzum kiépítésébe kezd majd, amitől teljes paradigmaváltást várnak az online térben.
A Facebook azt tervezi, hogy a jövő héten megváltoztatja a cég nevét - a lépés célja, hogy az új név tükrözze a vállalat metaverzum kiépítésére való összpontosítását, állítja egy, az ügyet közvetlenül ismerő személy. Emellett azért is kézenfekvő lehet a rebranding, mert segíthetné a Zuckerberg által célul kitűzött futurisztikus munka elkülönítését a sorozatos vizsgálatoktól és a finoman szólva sem kedvező társadalmi megítéléstől, amely jelenleg a Facebookot a közösségi platform működése miatt éri. Hasonló névváltoztatást láthattunk egyébként már korábban más tech-óriásoknál is, például a Google-nél.
Az elmúlt években számos cikk, tanulmány jelent meg az ipar 4.0 (Industry 4.0) térnyeréséről. Sokan nevezik a negyedik ipari forradalomnak, jellegét tekintve valóban forradalmi változások előtt áll a gyártóipar. A témával kapcsolatos, eddig megjelent írások túlnyomó többsége a folyamat technológiai részleteivel foglalkozik: mesterséges intelligencia által vezérelt gépek, teljes vagy részleges öndiagnosztikai képességgel, hálózatba kapcsolva, folyamatos tanulás révén olyan hatékonysággal fognak gyártani a jövőben, amire történelmünk során még nem volt példa. Egy ilyen, teljesen automatizált, digitalizált, mért és ellenőrzött smart factory elméletben minimális emberi beavatkozást igényel, és a termelési hatékonyságon túl tökéletesen energiahatékony is.
A tavalyi nagy sikerű pályázatot követően a Vodafone Magyarország Alapítvány idén is meghirdeti a Vodafone Digitális Díjat, mellyel célja, hogy ösztönözze és elismerje azokat az innovátorokat, akik valamilyen társadalmi kihívásra kínálnak megoldást. A 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díjat három, korunk kihívásaival összefüggő kategóriában – Digitális Társadalom, Digitális Esélyegyenlőség és Bolygónk és Fenntarthatóság – hirdeti meg a vállalat. A Díjra magánszemélyek és vállalkozások, köztük nonprofit szervezetek és startupok jelentkezését is várják
- A Digitális Társadalom kategóriában olyan innovatív digitális megoldásokkal lehet nevezni, melyek a teljes társadalom javát szolgálják, illetve valamilyen módon megkönnyítik a digitalis eszközök használatát. A Vodafone hazánkban élen jár az 5G technológiában, így olyan pályázatokat is várnak, melyek az 5G lakossági felhasználására hoznak jó példát.
- A Digitális Esélyegyenlőség kategóriában olyan digitális megoldásokkal lehet nevezni, melyek támogatják a valamilyen szempontból hátrányos helyzetű csoportok felzárkózását és pozitív irányban befolyásolják életüket.
- A Bolygónk és fenntarthatóság kategóriában olyan innovatív, digitális megoldásokat keres a vállalat, amelyek hozzájárulnak a környezettudatosság széleskörű elterjesztéséhez és a környezet megóvásához.
A 2018-as díj egyik nyertese az OncoVR volt, akik a virtuális valóság gyermekonkológiai felhasználási területeit vizsgálják, és egy virtuális világot is alkottak tartósan kórházban fekvő gyermekek számára. „Mi egy nagyon korai fázisban lévő projekt voltunk, így a Vodafone Digitális Díj lehetővé tette, hogy magasabb szintre emeljük ezt” – nyilatkozta Erdős Sándor, az OncoVR projektvezetője. A nyereményből a klinikai hatások mérésére használható eszközöket vásároltak, az esemény során pedig szakmai kapcsolatépítésre is volt lehetőségük.
A cikk és a videó megjelenését a Vodafone Magyarország támogatta.
A digitalizáció az elmúlt években számos vállalat működését, üzleti modelljét alakította át, és a változás üteme egyre gyorsul. Ha figyelembe vesszük, hogy egy cég által kínált termékek, illetve szolgáltatások értékének átlagosan közel kétharmada külső beszállítótól származik, akkor nyilvánvaló, hogy a beszerzés területe sem marad érintetlen.
Percről percre tudósítunk.
Május 9-én tapasztalt mentorok segítik a fiatal vállalkozókat.
Azért sokan megcsillantották az alkalmazkodóképességüket is.
Be kell engedni a humanitárius segélyszállítmányokat.
Folytatódnak a heves harcok a kulcsfontosságú városok körül.
Az Apple-nek számos kihívással kell szembenéznie a különböző üzletágaiban.
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.
Sorra húznak el mellettünk az uniós országok.